school devils

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.
school devils

ساهم معنا وانشر الموقع بين أصدقائك ..مساهمتكم تساعدنا على تطويره للأفضل بإذن الله

انا مين

الغالى
    الغالى
    عضو عادى
    عضو عادى

انا مين Empty انا مين

مُساهمة من طرف الغالى الخميس سبتمبر 17, 2009 6:05 pm

انته من الذين استضعفوا من اللى بيقول وانا مالى انا زى الناس من اللى بيسمع للمطرب من اللى بيحب النجوم
    من اللى حيجى يوم القيامه ويقول انته السبب انته كان شريطك لا يقاوم انته اغنيتك حلوه انته السبب فى انى اسيب الطاعه انته مع مين؟
    نكمل يقول الله تعالى (قَالَ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا لِلَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا أَنَحْنُ صَدَدْنَاكُمْ عَنِ الْهُدَى بَعْدَ إِذْ جَاءكُم بَلْ كُنتُم مُّجْرِمِينَ{32}
    ياه كمان مش انته اللى حتقول كده لا ده هو كمان حيقولك انته كنت بتقولى يانجم انته اللى كنت بتشجعنى انته السبب ياه على الموقف يعنى تابع ومتبوع بيلومه بعض يوم القيامه انته مع مين؟
    وَقَالَ الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا بَلْ مَكْرُ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ إِذْ تَأْمُرُونَنَا أَن نَّكْفُرَ بِاللَّهِ وَنَجْعَلَ لَهُ أَندَاداً وَأَسَرُّوا النَّدَامَةَ لَمَّا رَأَوُا الْعَذَابَ وَجَعَلْنَا الْأَغْلَالَ فِي أَعْنَاقِ الَّذِينَ كَفَرُوا هَلْ يُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ{33}
    بل مكر الليل والنهار يعنى الاعلانات كل شويه يعنى كل مفتح عينى الاقى صوره ليك يعنى الاغانى فى كل مكان عندى مكر بلليل والنهار من غير اى رحمه كنت بتقولى عادى حب البنت دى امشى معها عادى اشرب مخضرات عادى وأسروا الندامه كمان مش قادر تقول انا ندمان قدامهم مش قادر لا ندمان بينك وبين نفسك ليه تسيب نفسك كده انته مع مين فكر كده يوم تحشر يوم القيامه حتكون من الذين استضعفوا ولا حتكون مع الذين استكبروا ولا حتكون مع المتقين
    قال تعالى ({وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّى إِذَا جَاؤُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ }الزمر73
    فكر كده ليه تكون تابع ليه متخدش قرار انا خلاص مش حرجع للحرام تانى انا خلاص مش حقول وانا مالى
    يعنى لو يوم القيامه تتخيل يعنى حيكون المطرب بتاعك فين
    مع الرسول مع الصحابه يعنى بطل اخر فيلم ده ممكن يكون مع الابرار
    انته شايف بعينك فرقين فريق يدعو الى الله والتانى يدعو الى العصيان
    مش حقول انا بعمل زى الناس شوف كده قول الله تعالى فى سوره المدثر لما الملائكه حتسئل اهل سقر وده وادى فى جنهم الملائكه حتسئل انتم عملتم ايه على شان تتعذبو العذاب ده كلوا
    قال تعالى (مَا سَلَكَكُمْ فِي سَقَرَ{42} قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّينَ{43} وَلَمْ نَكُ نُطْعِمُ الْمِسْكِينَ{44} وَكُنَّا نَخُوضُ مَعَ الْخَائِضِينَ{45}
    وكنا نخوض مع الخائضين كنا بنعمل زى الناس وخلاص ايه اصحابى عنده الخروج مع البنات عادى وانا كمان عادى
    شفت النهايه ايه !!
    بجد انا خايف عليك فكر تانى كده وقول انا مع مين فى دول فكر وخد قرار وكفايه بقى معصيه لحد امته حتقول انا حتوب لحد امته حتفضل بتعمل المعصيه دى لحد امته حتكون ناصح لغيرك وسايب نفسك واهلك شوف انته بتعمل ايه وحتكون مع مين
    اللهم مابلغت اللهم فشهد وان كان من خطىء فمنى ومن الشيطان والله ورسوله منه براء
    اخوكم فى الله
    عبدالرحمن من مصر Wink

الوقت/التاريخ الآن هو الخميس مايو 16, 2024 10:01 pm